sepet makarna

 

Gecenlerde lyn nin sitede rastlamistim ben bu tarife ve  bu ayin yemek etkenlilekrinin konusuda Ye #14 : Makarna olunca aklima geldi yapayim diye ve iki deyisik tarif ile ciktik yola gerci ikincisi planda yoktu ya hadi neyse lyn sitesindeki

  adi ari kovani( Beehive Pasta Timbale) benimkisi pek ari kovanina benzemedigi icin ben sepet dedim benimkisi aynen bir sepet biciminde olmustu cunku benim kalibim onun kadar dik deyildi ve tarifte makarnayi fazla hasla diyordu  aslinda ben fazla  haslamamam gerektigini saniyordum ama yinede tarifi uyguladim gorunus bakimindan fazla not almadi ama tadi muhtesem oldu inanin bu lezzet baska bir yemekte yok deneyin derim ama makarnayi fazla haslamayin

Malzemelerim

8 tane buyuk boy mantar

2 tane buyuk cindar  (mantarin diyer  dagda yetisen cesiti)portabella

1 tane pirasa

1 tane taze sogon

1 paket ziti (boru) makarna

4 dis sarmisak

250 grm kiyma

100 grm mozrella peyniri rendelenmis

100 grm parmigiana(parmajon)

1 fincan kiyilmis maydonoz

3 kasik un

190 ml (3/4 cup) sut

190 ml (3/4 cup) crema

3 yumurta

tuz,kara biber, kofte baharati

1/2 kuru sogon

3 yemek kasigi tere yagi1

1 yemek kasigi  sivi yag

Yapilisi..

Oncelikle makarnamizi hasliyoruz kirmadan ve uzun uzun tuzlu suda buyukce bir tencerde daha sonra bunlari soguk suyun altinda yikiyoruz ve mutfak havlumuzun uzerine 20 tane kadar siraliyoruz ve diyer baska bir mutfak havlusu ile kuruluyoruz buyukce bir celik  cukur firina girebilecek bir tabaga  tere yagi ile  yagliyoruz biraz kalin yaglanmasi gerekli

ve dibinden sira halinde dondur dondure makarnayi siraliyoruz  bu arada tam ortasinda  delik oluyor merak etmeyin onu sonra doldura bilirsiniz tamamen ortasini bitirince

 tabagi buzluga koyun ki biraz  yagi donsun diye bu arada bes dakika buzlukta beklemeye koydugunuz

tabak orada dururken ben bir tavanin icersine sivi yagini koyun ve mantarlari kucuk kucuk kestikten sonra bu tavada sularini cekene dek kavurun ve onlari kenara ayirin

 bu arada tabagimi cikarttim buzluktan diyer makarnalari tabagin icersine basladim dolamaya tamamen sira halinde doladiktan donra  elim ile bastira bastira onlari yapistirdim tere yagina yukarindan iki parmak kalicak sekilde makarnayi tabagin icersine  dondurun ve tekrar buzluga koyun bu arada tabagin ustu kadar bir  porselen tabak alin

 ve yagli bir keyat da yuvarlak kesin  ve birkac tane makarnayi bu keyadin ustune yine dolaya dolaya yuvarlak yapin ve uzerine  tereyagi surup buzluga koyun tabak ile birlikte

bunlar buzlukta duruken  siz kizartdiginiz mantarlarin tavasina bir kasik tere yagi koyup sarmisak lari kesin ince ince ve pirasayi yesiline gelene kadar ince dilimler halinde yuvarlak  yuvarlak kesin ve taze soganida ayni sekilde yapin ve biraz suyunu cekene kadar kavurun

bunuda  mantarlara karistirin ve tavaniza yine bir kasik tere yagi koyun ve unlari koyun kavurmaya baslayin kavrulunca  ceramayi (yagli sut) ve normal sutu ilave edin  kaynatin koyu bir bulamac elde ediceksiniz bu koyu bulamaca mantari kerevizleri ilave edin ve icine peynirleriilave edin maydonozlari ilave edin bunlarida kenara koyun sogumaya  bu arada buzluktaki sira halinde  donmaya  yuz tutmus makarnalariniz cikarttin

ve kiymaya sogani rendeleyin kofte baharatini ilave edin bir tane yumurta kirin ve tabagin icersinden makarnalarin icini sivamaya baslayin

tamamne islem bittikten sonra elinizi islatip guzelcene duzelttin

daha sonra diyer iki kalan yumurtayi sogumus olan  yaptiginiz sebzeli ice yedirin  ve diyer kalan butun makarnalarindan bicak ile kesip ufak ufak bu karisima koyun

makarnali sebzeli unla yaptiginiz bulamacli ve peynirli bir karisim olucak tuzunu kara biberinide ilave edin ve sivadiginiz kiymali makarnanin icersine bu karisimi dokun buzluktaki tabagin icersindeki kapagida alin ve tabagi ters cevirin makarna ile ustunu kapatin derin kasenizin biraz  daha kapagina tereyagi eliniz ile surun ustune ve

baska buyukce ve yuvarlak tepsiyi uzerine kapayin ve tepsinin uzerine bir agirlik koyun ben havanimi koydum ve firinda bizim ayarlar ile 350 derecede  120 dakika pisirdim yani 180 turkiye derecesi ile

firindan cikarttiktan sonra  biraz bekledim ilinsin ve kaseyi bir servis tabagina ters cevirdim

ve dilimleyip servis yaptim

Geride makarnam kalinca fazla onlarida iki domates ile  ve birazda kiyma kalmisti kiymali domatesli bir makarna yaptim onun tarifinide en kisa zamnda yazicam

4 Responses to “sepet makarna”


  1. 1 Özge April 24, 2007 at 1177431677GMT+0100C - 4 052007000000Tue, 24 Apr 2007 17:21:17 +010017

    Noktalama işaretleri kullansanız o kadar iyi olacak ki. Okunması çok zor böyle…

  2. 2 şencan August 14, 2007 at 1187101883GMT+0100C - 4 032007000000Tue, 14 Aug 2007 15:31:23 +010023

    slm…
    bu sitenizi ilk ziyaretim değil herzaman takip ettiklerim arasındasınız..tarifleriniz çok güzel ve anlatımınızda bir okadar samimi…hele bu tarife bayıldım en kısa zamanda yapıp blogumda yayınlayacağım izninizle…elinize sağlık…bende beklerim..sevgiler..

  3. 3 burcu January 8, 2009 at 1231396772GMT+0100C - 4 072009000000Thu, 08 Jan 2009 07:39:32 +010032

    yemek tarifleriniz çok lezzetli ve aralarnda çok farklı lezzetler var… tarifleriniz için çok tşkler en yakın zamanda sepet makarnanızı deneyeceğim


  1. 1 yemekte ne var ? » » Beehive Pasta Timbale Trackback on June 25, 2007 at 1182767532GMT+0100C - 4 112007000000Mon, 25 Jun 2007 11:32:12 +010012

Leave a comment




Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

Sitemde

  • 3,166,930 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

  • None
September 2006
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

PETITCHEF

Yemek tarifleri