Afgan Mantisi

Afganistanli bir arkadasimdan ogrendigim  bu cok pratik

Malzemeler

Usa ve Canada da yasayanlar icin cin marketlerinde satilan egg roll pastry var bunlar hazir ufak yufkalar cin borekleri icin.

     Ben mantim icin bu yufkalardan kullandim  arzU ederseniz  siz kendiniz manti yufkasini kendiniz evde hazirlaya bilirisiniz.

1 Paket hazir manti yufkasi

400 grm kiyma icersi icin

1oo grm kiyma sosu icin

1 Tane kuru sogan

1 yemek kasigi  kiyilmis taze kisnis

1/2 demet maydonoz

1 demet cin taze sogani baglamak icin ( yoksa maydonoz  saplarida olur..)

Baharatlara gelince ben tamemen karisik  afgan baharatlarindan kullandim bunlarin icersinde olanlari yazicam 

Sizde bu karisimlardan baharat hazirlayip bir tatli kasigi kullanabilirsiniz..

Ama yinede sizin arzunuza kalmis arzu ederseniz kendi baharatlarinizi kullanabilirsiniz

1 Su bardagi sari mercimek  mercimegin resmini asgida koydum nasil bir mercimekten bahsettigimi daha iyi anlarsiniz diye..

Tuz ve karabiber ve buharda pisirmek icin buhar tenceresi  yada cinlilerin kullandigi bambu  selesi

1 kasik salca

Yapilisi

Yukarida resimde gordugunuz gibi kiyma,sogan,taze maydonoz, taze kisnis,baharat karisimini,tuz, karabiber, hepsini karistirdim ic malzemesini hazirladim..

     Daha sonra hazir olan yufkalarimi acik icersine biraz koydum ve onlari cin sogani ile bagladim..

Cin buhar sepetine yerlestirdim ve buhar da 20 dakika  pisirdim  . Mantilarimi yapmaya baslamadan once sari mercimegi yikayip hasladim.

Yanlis  fazla  haslanmiyacak  dikkatli olun cok cabuk eriyor ayri bir yerde kiymayi kavurdum..

Hasladigim mercimekleri  kavrulmus kiymaya ileve ettim salca ve afganistan baharatlarindan da ilave  edip bir su bardagi su ile hafif  pisirdim..

Mantilarim  pistikten sonra bu yapmis oldugum sosu uzerine ileve ettim ve yogurtlu sarmisak ile servis ettim

afiyet olsun..

Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

Sitemde

  • 3,158,163 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

  • None
January 2011
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

