Findikli butter cream(keremali) yaspasta

Pastami is yerinde yaptim ve kendim satin aldim angelosun encok satilan pastalarindan bir tanesi ben bunlardan yaptigim zaman en azindan 50 tane birden yapiyorum ve her iki haftada bir yapiyorum tarifini sizlere en kisa zamanda yazicam..tarimize gecmeden once sizlere belirtmek istiyorum kanada da yilbasi  ve noel nedeni ile tum alisveris yerleri oldugu gibi bizim isyerimizde cok meskul .

ben sabah saat 2 de hergun sabah kalkiyorum ve  yarimsaatte hazirlanip evden cikiyorum 3 te is basi yapmak zorundayim noel nedeni ile satislarimiz siparislerimiz bir hayli artti daha once uc magaza icin yaptiklarimizin ustune uc kat daha eklendi mesela gunde 300 tane kek yapiyoruz ve erkesi gunu 300 tanesini  susluyoruz  tabi  bizimgunluk siparislerimizin disinda.. gunluk siparislerimiz ile 350 hatta bazen 400  pasta yapiyoruz yani bir fabrika derecesi kadar hizla calismak zorundayiz..

ehh  tabi  eve gelince  hic halim kalmiyor  isimin verdigi harekete ve tempo ile eve gelince hemen ev islerime giresebilirsem girisiyorum yoksa yandim koltukta sizip kaliyorum.. tabi bu arada benim mutfagimdaki tarifler  beni bekliyor yazamiyorum kusuruma bakmayin..

bu pastamiz butter cream  dan yapilmistir  size biraz belirtmek isterim tum pastacilar bizim burada bu creamayi kullaniyorlar ben daha  oncede belirtmistim wilton kursunda bize ilk once bu krema yapmasini ogrettiler  fakat benim isyerimde birazdaha farkli bir krema  oluyor..

is yerindeki kremada sadece tere yagi ve margarin var..

ben kendim size tarifi kuculttum  aslinda bendeki tarif 200 tane pasta yapicak kadar kerama tarifi  ama kendim ev olculerine gore vermek istiyorum..

Malzemeler

Kremasi icin

 1 cu(p-250 ml)  tuzsuz tereyagi  (mumkunse tere yaginiz beyaz olsun)

5 cup(1.5 litre)pudra sekeri (elenmis)

1/2 (125) ml  cup krem santi

vanilya,  findik aramosi

1/4 cup eritilmis cikolata sosu

Diyer gerekli malzemelerimiz..

Pismis ve sogumus  arzuya gore  cikolatali yada vanilyali bir kek

metal  kek cemberi.

pastamizin etrafini suslemek icin iri cekilmis findik.

uzeri icin cikolata ganaj ve beyaz cikolata..

Yapilisi.

Kremanin yapilisi..

Elektrikli pasta mixeserinize tere yagini koyun ve hizli ayarda 5 dakika cirppin iyicene yumusak olana ve  tere yagi kaparana kadar cirppin

daha sonra sekeri ileve  edin ve cirppamaya devam edin ..

krem santinizide ilave edin

 not (belirtmek isterim benim krem santi dedigim koyu kivamda bir kremadir sizlerdeki krem santi toz ise bunu kullanmayin onceden krem santinizi sut ile hazirlayin daha sonra  yaga yavas yavas yedirin)

kremanizi hazirdir..

Patanin  yapim asamasi..

Onceden yapmis oldugumuz pastamizin  kekini uce  bolunve  pasta cemberine birinci parcasini koyun ve  evde buldugunuz her hangi bir meyva suyu ile kekinizi islatin yapmis oldugumuz kremayi icersine kasik yardimi ile surun

bir parmak kalinlikta  yeterlidir  ustune iri dovulmus findik ilave edip ikinci kek diliminide ustune koyduktan sonra ayni islemi tekraredin en ust kismina da kremasini surtukten sonra  buzlukta bir gece bekletin  ertesi gunu buzluktan cikarttiktan sonra eritilmis cikolata ganajini uzerine dokun beyaz  cikolata sosu ile  ve kurdan ile uzerine desen yapin  bes dakika  cikolata sosunun sogumasini bekleyin

cemberi  pastadan yavas  yavas cikarttin  pastanin etrafina geri kalan kremadan cok az bir miktar surup findik ile etrafini susleyin..

serive almadan once bir saat  kadar disarda bekletebilirsiniz..

afiyet olsun..

3 Responses to “Findikli butter cream(keremali) yaspasta”


  1. 1 OZLEM December 6, 2009 at 1260142212UTCC - 4 112009000000Sun, 06 Dec 2009 23:30:12 +000012

    merhaba asya abla uzun zamandir tarif eklemiyordun. bende asya abla ise baslayali bizleri unuttu demistim.insallah sorunu giderirsin ve guzel tariflerine kavusuruz.pastan harika.sen bu pasta konusunda gercekten usta pastacilara tas cikartirsin inan ki .fransadada ekmekcilerde ve buyuk alisveris magzalarinda cok satilan bir pasta .pastanin beni ceken ozelligi ustundeki deseni ve goruntusu.bunu yapmam icin 40 firin ekmek yemem lazim elinden benim.goruntusuyle yetiniyim bence.birde flick te fotograflarda tava boregi resmi gordum tarifini verirsen sevinirim.fransadan sevgilerle.isinde basarilar allah gayret kuvvet versin.

  2. 2 KOSEMINDERI December 26, 2009 at 1261804761UTCC - 4 052009000000Sat, 26 Dec 2009 05:19:21 +000021

    En sesvdigim pasta. Tarifini verdigine inanamiyorum. Canada’dan ayrildigimdan beri pastaya hasret kaldim. Angelos benim mekanimdi:) Bu pastanin tarifini aldigim icin cok mutluyum. Onlar gibi yapamam ama belki tadi tuttururum. paylasim icin tesekkurler.

  3. 3 birsence December 31, 2009 at 1262249572UTCC - 4 082009000000Thu, 31 Dec 2009 08:52:52 +000052

    Evinizden pasta,börek,çöreğin eksik olmadığı,kalbinizin tatlı anılarla dolacağı,sağlığınızın tam kıvamında olduğu,cebinizin tıkır tıkır para kaynadığı,neşenizin kulak memesi yumuşaklığında olduğu ,birseninmutfagi.com ‘u ziyaret etmediğiniz bir gününüzün bile geçmediği bir yıl diliyorum….

    Afiyetle kalın Birsence’de kalın…


Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

sicak corba

nohut corbasi

DSC05239

pasta2

kizartma

More Photos

Sitemde

  • 3,157,261 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

  • None
December 2009
M T W T F S S
« Oct   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

