Mantili ve bulgurlu eksili kofte

kofte corbasi by you.

Bu corbanin kucuk bir hikayesi var benim ortanca yaramaz enesime manti yada  sehriye corbasindan baska corba  yediremiyordum bende caresini cinlilerin encok sevdigi cin corbalarindaki dumplin ler aklima geldi ve ona butun cinli kareticelerin bu cin corbasini cok sevdigini anlattim tabi biraz abartta  abartta (ne yapayim yoksa sehriyeden baska birsey yemiyor)

gecenlerde eksili kofte corbasi yapinca okuldan aldim karni cok acikmis corba yaptim deyince  manti corbasimid iey sordu ilk isi  ayvah ben eksilikofteyi nasil yediricem diye dusunmeye basladim hemen corbanin icersine bir avuc  manti attim bir tasim daha kaynatim  bizim kara bocek basladi yemege  hem kofte hemde manti olunca bayila bayila yedi tavsiye ederim..

EKSILI KOFTE ICIN GEREKLI MALZEME..

200 grm yagsiz kiyma

1 sy bardagi cigkoftelik bulgur

1 yumurta

1 baskuru sogan

1 tatli kasigi kimyon

tuz kara biber

kestirmesi icin

1 limon

1 yumurta

icersine  sonradan eklemek icin bir avuc manti  arzu  ederseniz..

Yapilisi.

Sogani makinadan gecirdikten sonra yada rendeden icersine kiyma ve yikadigimiz bulguru ile edin

yumurtayi kirin,tuzu, kimyon,karabiberinide koyup iyicene yogurun

bunlari kucuk kofteler yapip  unlayin

3 su bardagi tuzlu suyu kaynatin kaynayan suya kofteleri atin 15 dakika pisirin ve ocagin altini sondurun

corbaniz ilindiktan sonra bir limonu kesin suyunu alin bir kaseye bir yumurta ile cirppin corbanin icersine dokun

 icersine bir avuc  mantiyida ilave edin tekrar karistira karistira  bir iki tasim daha kaynatin  corbaniz hazir

servise alirken uzerine kirmizi biber ve nane kizarttip servis  edebilirisiniz.

afiyet olsun..

0 Responses to “Mantili ve bulgurlu eksili kofte”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

Sitemde

  • 3,157,666 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

March 2009
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

