Geleneksel kis hazirliklari..ye#28

 Zeytin yagli karisik sebze meze tursusu

Malzemelerim.

sirke

tuz

3 buyuk kavonoz icin..

1 tane karni bahar

6 tane yesil domates

2 tane buyuk lerinden patlican

1 tane kereviz koku en( buyuklerinden bizim burada portakaladan buyuk)

3 tane  kereviz dali

3 tane aci sivri biber

5 tane havuc

250 grm cok ufaklarindan arpacik sogani niniklerden

1/2 lahana

100 grm kadarda taze fasulye.

2 konserve  kutu da (suyun icinde satiliyor kestane)

Arzu ederseniz daha onceden yaptiginiz salatalik tursundan  daha sonra icersine ilave edebilirisniz,,

daha sonrada yaglanama isleminde  kulanilicak malzemeler

zeytin yagi

kekik

kirmizi pul biber,kuru kekik

gajun ( bir tur karisik baharat icersinde kurutulmus sogan, kereviz, sarmisak tozu  toz kirmizi biber ,kurutulmus maydonoz, ve diyer kurutulmus  sebzelerin  ogutulmus toz halinde satiliyor)

ve zeytin..

Yapilisi

Tum sebzeleri kucuk kucuk kestim  tavla zari kadar  soganlari ayikladim kerevizin kokunu  ayiklayip ayni sekilde kestim  daha  sonra  birgece tuzlayip bitraktim  ertesi gunu yikayip kavonozun icersine hepsini koydum kavonozunuzun tam alttan dort parmak olcun ve sirkesini tam dort parmak olarak ayarlayin  ben her kavonoza kavonozlarim buyuk tur yanliz 4 litrelik tir

bir kepce yemek kepcesi ile tuz koyarim ve soguk su ilave ederim uzerine kavanozun  agzina kadar kapagini kapar bir kere calkalarim alt ust olsun sirke ve tuz  bir birine karissin diye   daha sonra bunlari

3-4 gun bu kavonozda biraktim 4 gun sonra acik tadina baktim hepsinin icersine sirke ve tuz  cekmis patlicanlar  erirmemis  hepsi sert olmasi gerekli bu sebzeleri  suzdum suyunu 

ve buyukce bir yerde uzerlerine kirmizi pul biberi  ve kekik  gajun u dokup elimiz ile avkaladim alt ust yaptim iyicene baharatlandiklarindan emin olmak icin tadina bakabilirisniz  ve uzerlerine  ister yesil, iste siyah zeytin  ilave edip daha sonra bunlari yeniden ayni kavonoza koyalim  ve uzerlerine kavonozun yarisina kadar zeytin yagi diyer yarisina varsa soya yoksa sebze yagi ilave edip bu sekilde  saklayabilirisniz 

not  :  baktiniz  sebzeler hala buyuk duruyor yerken servise alirken daha kucuk yapabilirisiniz sebzelerin boyudu cok ufak olmasi gerekli yerken kasiginiza en azindan tum sebzelerden girmesi gerekli..

afiyet olsun..

Soka sancak karadagli milli biber tursusu

 Bu biber tursunu gocmen bir arkadasimda yedim senler once ve cok beyendim bir keresinde bana geldi beraber yaptik ozamandan beri  bir daha yapmamistim gecenlerde  kiz kardesim bende cok biber var ne yapayim deyince bunu tarif ettim ve kendisi yapti cok hosuna gitmis bende kiskandim anlata anlata bitiremedi  cok aci olmus  oyle diyordu  bende  birazcik yapmaya karar verdim..

icersine giren bazi malzemeler turkiyede  nasil bulunur bilmiyorum ama turkce isimlerini arastiricam  sizler icin..

Malzemlerim

1 kilo tatli biber

1/2 kilo aci sivri biber

1 kutu bizim kutular 500 ml sour crema

1 kutu cottage cheese 500 ml ( bizim tatli lor u andiriyor)

1 kutu crema 500 ml

500 grm beyaz peynir tuzlu olabilir..

Yapilisi

Biberleri yikayip  ayikladiktan sonra  iri iri kestim ve plastik bir kavonun icersine bunlari  koydum uzerlerine crema, sour cream ve cottage  peynirini ilave ettim beyez peyniride ufak uafak elimle boldum  en ustune bunu ilave ettim  bir kasik yardimi ile biberleri peynirin icersine  gomdum ve buz dolabinda bir hafta beklettim yemek icin cikarttigimda uzerlerine zeytin yagi ve corek otu koydum..

taze  sicak  kepekli ev ekmegi ile  harika  oluyor ekmeginizi batirip yemek cok lezzetli inanin…

afiyet olsun 

not: eyer  beyaz peyniriniz tuzlu ise  tursuya tuz koymayin yok eyer tuz az ise tadina bakarak onu kendiniz agiz tadiniza gore ayarlayabilirisniz..

 uc deyisik recel domates, cilek ve visne recelleri..

Tariflerimiz ilk firsatta gelicek..

5 Responses to “Geleneksel kis hazirliklari..ye#28”


  1. 1 Yaren November 20, 2007 at 1195517028UTCC - 4 122007000000Tue, 20 Nov 2007 00:03:48 +000048

    Merhaba,tamda sevdigim sebzelerin tursusunu yapmisin,ellerine salgik cok lezzetli görünüyor.

  2. 2 deniz November 20, 2007 at 1195595053UTCC - 4 092007000000Tue, 20 Nov 2007 21:44:13 +000013

    Sevgili asya yine neler yapmisin sin oyle super seyler valla ellerinden cok seyler geliyor keske senin gibi marifetli bir bayan olsaydim gecen gun sitene esim ile baktik bana ne dedi biliyorsun bak bak ta gor arkadasin kadar olamiyorsun ne sanli kocasi var dedi ayyyy dedim bir daha sana gostermicem burayi 🙂 🙂 kiskandim ayol seni..

  3. 3 aybike November 22, 2007 at 1195707939UTCC - 4 052007000000Thu, 22 Nov 2007 05:05:39 +000039

    Asya’cigim,
    Harika gorunuyor.
    Ellerine saglik.
    Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

  4. 4 tijen November 22, 2007 at 1195742223UTCC - 4 022007000000Thu, 22 Nov 2007 14:37:03 +000003

    Hemen linki değiştiriyorum. Çok iyi etmişsin adres değiştirmekle, bundan sonra öyle şeylerle uğraşmak zorunda kalmayacaksın Asya’cığım!

  5. 5 Ufuk SITKI November 26, 2007 at 1196094371UTCC - 4 042007000000Mon, 26 Nov 2007 16:26:11 +000011

    Asya ne kadar iyi olmuş burayı açman, seni izleyemiyorduk. Yeniden linklerime ekliyorum. Bu arada bizler görmeyeli epeyce güzel şey yapmışsın, ellerine sağlık….


Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

sicak corba

nohut corbasi

DSC05239

pasta2

kizartma

More Photos

Sitemde

  • 3,156,939 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

  • None
November 2007
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

