Kaynana catlatan tarifli etkenlik..

Sizlere oncelikle bu etkenlik icin lalecik  e tesekur ederim cok hos ve eylenceli bir etkenlik olmus benim  ikitane tarifim var bir tanesi cheese  cake  etkenlik icin ozel istenmis

  birde klasik kaynanalarin cok severek yaptigi turk mutfaginin vaz gecilmez hatta hikayeler  uzerine yazilan bir  geleneksel tatlimiz irmik helvamiz..

irmik helvasi icin  size kucuk bir hikayem var ben cook ufakkken bunu ablam bize  gece yatarken masal niyetine anlatmisti bizde gulerek dinlemistik belki kiz kardesim hale hatirlamaz belkide hatirlar bu hikayeyi

Hikeyemiz..

Efendim  cok eskilerde cok sirin bir koyde  uc gelini olan bir kayanan varmis hepsi bir arada yasiyorlarmis hepsinin ayri odalari varmis ama yemek zamani hepsi bir salonda toplanir herkez kaynanin yaptigi yemekleri yermis kaynana kimseyi mutfaga  sokmazmis cunki hersey kilit altindaymis yagi, unu,sekeri, tum ezaklarini bir tel dolabina kilitler kilitinide yaninda tasirmis okadar pintiymis..

Birgun  koyde dugun varmis kaynana gelinlere demis ben  dugun alananina gidiyorum ve evden cikmis kucuk gelin hemen en buyuk gelinin odasina kosmus yenge kizzz yengee  diye seslenmis yengeside kapidan basiniz uzatip heee ne istiyonn gelin demis

Kucuk gelin yenge benim canim cok kotu irmik helvasi istiyor demis ne olur hadi gelde yapak  demis

buyuk gelin aman gelin sakin agzini kapa yerin kulagi vardir sen bizi anamdan sira dayaginami cektireceksin git isine demis kucuk gelin yalvarirken ortanca gelin gelmis  ahh ahhh olsada yisek valla bende cok ozledim demis iki gelin buyuk gelinin kanina girmisler   ve hep beraber mutfaga girmisler telli dolabin kilitini acmislar

bir guzel irmigi yagi sekeri cikartmislar salondaki somineye atesi yakmislar irmigi agir agir kavurmuslar bir taraftan sarkilar gazeller okuyorlarmis neseleri pekte guzelmis  sekeri suda islamislar dokmusler irmigi miss gibi  uc gelin irmik helvasini pisirmiss..

hemen oratanca gelin atesi sondurmus kucuk gelin sofrayi hazirlamis buyuk gelinin odasina girmisler kasiklari tam irmik helvasina sokucaklar  disardan bahce kapisindan bir ses!!  GELINLERRRRRRR!

kaynananin sesi bas bas bagira bagira geliyor nefes nefese kalmis gelinlerde bir telas ki gormeyin buyuk gelin ortanca geline tepsiyi uzatmis sakin ses cikartma odanagir sakla bunu ortanca gelin aman yenge etme eyleme ben nasil saklarim diye baslamis titremeye tepsi aralarinda donmus  oylecene sonunda

 kucuk gelin kaptigi gibi tepsiyi odasina kapanmis demis siz idare edin anami ben hal ederim bu helvayi hemen  bu arada kaynana girmis iceri demis gelinler hemen cabuk hazirlaniyorsunuz altinlarinizi takiyorsunuz susleniyorsunuz benimle dugune geliyorsunuz..

buyuk gelin sormus ana ne oldu ana ne bu telas?kaynana  size  ne soylediysem onu yapin cabuk cabuk zamanin yok demis ve gelinler girismisler hazirlanmaya guzel guzel uc eteklerini  kadife salvarlarini giyinmisler misler gibi de suslenmisler bu arada kucuk gelinde odadan cikmis buyuk gelin bakmis ortancaya ortancada kucuk geline sikila sikila  korka korka titreye titreye yola koyulmuslar yolda pis pis baslamislar konusmaya ne yaptin kizz helvayi??

kucuk gelin demis .. simsiki bagli..

nerde bagli???  iste bagli uckurumda.. meyer gelin telastan nereye saklasam nereye saklasam  diye dusunmus sonunda irmik helvasini uckuruna baglamaya karar vermis

ortanca gelin demis  neee eyvahhhh ne ettcez yandikkk simdi

gelinler dugun alanina gelmis  meyerse baska bir kaynana uc gelini ile ordaymis bizim kaynana ona inat oda kalkmis gelinlerini getirmis bakmis diyer kayyananin gelinler ortada dokturuyor oynuyorlarda oynuyorlar.

bizim kaynana buyuk geline seslenmis  kiz hatcaaa  kalk bakim sende soyle bir doktur

buyuk gelin korka korka ayaga kalkmis  ellerini havaya kaldirmis baslamis  donmeye..

FELAKET, FELAKET  diye oturmus yerine

kaynana bu sefer ortancaya soylemis hadi suraya  sira sende  demis..

ortanca gelinde gelmis ortaya ellerini kaldirmis ve

SIMDIDE KOPACAK KIYAMET, SIMDIDE KOPACAK KIYAMET ..

 diye  donmus iki  kere ucuncusunde oturmus herkez sasirmis ne oluyor bunlara boyle bunlarda bir hal var  ama nedir  anlayamamislar

kaynana  eee  simdi siz oyunu  gorun en guzel benim  kucuk gelin oynar demis

meryem  hadi kizim sira sende demisler ve meryemi ortaya kaldirmislar ortanca gelinin  kalp sesleri gum gum  atmaya baslamis korkudan nerdeyse kaynana duyacak diye sandelyesini uzaga cekmis

buyuk gelin ise baslamis titremeye  simdi uckurdan helvalar dokulucek rezil olucaklar tum koy halkina ve kocalar duyacak dayak yicekler diye odu kopuyormus

kucuk gelin  gelmis ortaya  demis  calgiciya  cal baslamis  SIMSIKI BAGLI HIC KORKMAM, SIMSIKI BAGLI HIC KORKMAM DIYE..

dokturmuste  dokturmus bir guzel oynamis aksama eve gelmisler yorgun argin kaynana  demis ben yatiyorum gelinler hadi allah  rahatlik versin hepinize

gelinlerde odalarina cekilmisler gecenin bir yarisinda  kucuk gelin yendien koymus tepsiye helvalari gelmisler buyuk gelinin odasina afiyetle yemisler..

sabah kaynana kasiklari tabaklari gorunce anlamis bunlar irmik helvasi yaptiklarini  ama demis ne zaman  yaptilarki  diyede dusunmus  kahrindan

Catt  diye catlamis  ama ne yapsin birseyde yapamamis…

hikaymizde burada bitmis…

4 Responses to “Kaynana catlatan tarifli etkenlik..”


  1. 1 Ilker Erdem November 18, 2007 at 1195424320UTCC - 4 102007000000Sun, 18 Nov 2007 22:18:40 +000040

    Selam canim. Simdi Sevgili Hale ablanin kiz kardesi oldugunuzu ogrendim ve cok sasirdim. Ikinizin de sayfanizi surekli takip ediyorum. Hersey cok guzel ellerine saglik diyorum.
    Sevgiler
    Ilker
    http://www.cafeikra.blogspot.com

  2. 2 Gulenay November 22, 2007 at 1195713256UTCC - 4 062007000000Thu, 22 Nov 2007 06:34:16 +000016

    Asya’cigim,
    Hikayeni okumaya geldim.Elbette linklerimde varsin insallah yarin degistireyim adresini.BEn seni zaten yemekbizden sicak sicak takib ediyordum:))bana degisen birsey olmadi zira…hayirlisi olsun yeni sayfan.Umarim seni uzmez artik.

    Sevgiler
    Gulenay

  3. 3 hunerlieller November 26, 2007 at 1196078439UTCC - 4 122007000000Mon, 26 Nov 2007 12:00:39 +000039

    selam…hikaye çoook güzeldi eline saglık tabi irmik helvada….

  4. 4 ayse.anneminkiziyim January 16, 2008 at 1200467302UTCC - 4 072008000000Wed, 16 Jan 2008 07:08:22 +000022

    Canim merhabalar nihayet sana yazabiliyorum, bir kac denemem sonucsuz kalmisti. Bu sahane kaynana catlatan pastanin yaninda hikayende cok güzel yakismis, ellerine saglik. Rahmetli büyükannem bu hikayeyi bizlere hasta yataginda anlatmisti, ama hastalik ve bazende unutkanliktan gelen sebeplerden tam olarak anlamamistim, simdi senin yazdigini görünce hikayenin tamini ügrendim ve büyükannemi rahmetle aniyorum, cok güzel bir paylasim sagolasin, sevgiler…


Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

Sitemde

  • 3,157,877 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

November 2007
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

