cikolatali muse cake

Chocolate Isimli bir kitap aldim 🙂 icinde hersey cikolatali 

kim sevemezki cikolatayi deyilmi iste kitabimdaki ilk yeni tarifim cok beyenerek yedigimiz harika hafif bir tatli

Malzemelerim.

usa olcusudur..

2 cup(500 ml) biskivut krigi robotta cekilmis..

1/2  (125 ml)cup tuzsuz eritilmis tere yagi

1/4 cup(50 ml)maple surubu

3 tatli kasigi toz jelatin yada paket olarak alirsaniz 2 paket

1/4 (50ml) soguk su

1/3 (75 ml)tatli cikolata erimis olmasi gerekli

1.1/2 cup (375 ml) kram santi makinandan gecmis hazir olucak

crama muse icin(creme anglaise)

4 yumurta sarisi

1/2 cup (125 ml) seker

1 cup (250 ml) ilik sut

1  corba kasigi vanilya

1/2 tatli kasigi nisasta bir corba kasigi sutte eritilmis olucak

uzeri ni suslemek icin farmbuaz ve cikolata rendelenmis..

Yapilisi..

Firinimizi acalaim350 dereceye(180) buyukce bir kase icersine robottan gecmis biskivu kirigini ve eritilmis tere yagini koyalim bir catal yardimi ile birbirine karistiralim kelebceli bir kek kalibina bu kariismi elimiz ile bastira rarak koyalim  ve 10 dakika firinda pisirelim

diyer tarafta agir atesin ustune bir tencere koyup icersine su koyalaim kaynayan suyunm uzerine baska bir tencere oturttalim  yurmuta beyazini ve sekeri ve cirpma teli ile beyaz olana kadar karistiralim ilik sutu ilave edelim agir agir kaynayan suyun buharinda pisirelim bur islemde elimiz cok hizli olomasi gerekli ki  yumurta pismesin ve nisata vanilyayi ilave edelim kayulasincaya kadar kasigin tersine yapisincaya kadar bu karisimi karistiralim ve atesten alip bir yerde  sogumaya birakalim..

baska kucuk bir kaseye soguk su ile jelatini eritelim bir kac dakikia suytun icersinde birakalim ve yukaqrida yaptigimiz kremayi jelatina karistiralim  onceden erittigimiz cikolatayida bu karisima fold yapma islemi ile spatula ile alttan alarak yedirelim 

 krem santiyi de bu karisima ayni islemi yaparak yedirelim corba gibi karismamasi gerekli dikkatli olun karisimi sptaula ile alttan alarak katliyarak yavas yavas yapmamiz gerekli hafif bir karisim olucak kopuklu olmasi gerekli

daha  sonra firinda yaptigimiz biskuvuli kelepceli kek kalibina bu karisimi alalim ve buz dolabinda 4 saat kadar bekletelim bu karisim jelatin sayesinde donmasi gerekli jello gibi muse gibi bir gorunus olmasi gerekli daha sonra servis yaparken uzerine cocao  tozu  dokup frambuaz ve cikolata ile susleyerek servis edebilirisniz afiyet olsun..

3 Responses to “cikolatali muse cake”


  1. 1 Ebru January 10, 2008 at 1200006324UTCC - 4 112008000000Thu, 10 Jan 2008 23:05:24 +000024

    Selam Asya abla.

    Bu tarifde jelatin varmis. Jelatin ne oldugunu biliyormusun bilmiyormusun artik onu bilmiyorum, ama müslümansan sana jelatin haram oldugunu söylemek istedim. Jelatin domuzdan yapildigi icin haram.

    Sana sadece söylemek istedim, insallah yanlis fln anlamamissindir.
    Bu siteyi yaptigin icin sana cok tesekkür ederim. Ellerine ve yüregine saglik:)

  2. 2 asyayusof January 12, 2008 at 1200159126UTCC - 4 052008000000Sat, 12 Jan 2008 17:32:06 +000006

    Ebru ben jelatinimi kiz kardesim den aldim oda internet uzerinden helal jelatin kilo ile aliyor bunu belirtteyim dedim normalde bende kullanmam burada ben birde sebze icerikli jelatinler buldum hayvansal deyil:) ama daha onlardan almadim cunku halenin verdigi dunya kadar jelatinim var 🙂

  3. 3 Ebru February 8, 2008 at 1202475619UTCC - 4 012008000000Fri, 08 Feb 2008 13:00:19 +000019

    Helal jelatinler ve sebze icerikli jelatinler oldugunu bak bilmiyordum acikcasi..:) Simdi onu da ögrenmis oldum.. Ama ben burda (Danimarkada) hic görmedim o tür jelatinleri bakkallarda.. Bakkala gittigimde kesinlikle bakacagim burda varmi diye.. Cok sagol Asya abla.. Sana hayirli günler dilerim..
    Ve tekrar o güzel lezzetli tariflerin icin cok tesekkürler..


Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

sicak corba

nohut corbasi

DSC05239

pasta2

kizartma

More Photos

Sitemde

  • 3,157,238 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

  • None
November 2007
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

