Yurdumuzun Yenilebilir Otlari 2’ci 10 Durak..

madimak.jpg11. Almanyada yasayan ve aslen Sivasli olan Zeynep bizlere Madimak isimli Sivaz yoresine ait cok farkli bir tarifi evinde sunuyor. Sitesinde ayrica yayinladigi guzel bir siirle Almanyadan katilan Zeynep’e tesekkur ediyor yolumuza devam ediyoruz.

Madımak bitti m’ola
Yolları tuttu m’ola
Ela gözlü nazlı yari
Beni unuttu m’ola

Ah madımak madımak
Dön de bir yol beri bak

Madımağın alları
Tuttu m’ola yolları
Hiç aklımdan çıkmıyor
Yarin tatlı dilleri

Ah madımak madımak
Dön de bir yol beri ba
k

Madımak kurutmadım
Yar seni unutmadım
Hatırım saydım da
Üstüne yar tutmadım

Ah madımak madımak
Dön de bir yol beri bak
otlu-kofte.jpgsemizotu.jpggomec.jpg

 12. Sevgili Zerrin, bizler gibi ot yemekden ve cesitlerini denemekden hoslanan bir arkadasimiz. Kibrisda yasayan ve kibris yoresine ait 3 degisik fakat yine bizler icin tanidik gelen ve bizlere saglikli yasamamiz icin yol gosterici otlu yemekler hazirlamis. OTLU KOFTE (karisik taze baharat otlari) KUŞKONMAZLI SEMİZOTU, GÖMEÇ KAVURMASI , sevgili Zerrine cok tesekkurler..

gelincik-borek.jpg13. Bandirma’da gelincik oldugunu hic dusunmemistim, evet Bandirmadan katilan e Lezzetin Adresi sitesi ile cok guzel tariflerini bizlerle paylasan Yaren, GELINCIKLI BOREK hazirlamis.  Izmir koylerinde cok tuketilen bir sebzemiz olan Gelincik gercekden cok lezzetli bir bitkidir.  Bandirma’da bizleri agirladigi icin Yaren’e cok tesekkurler..

hodan.jpgyumurtali-hodan.jpg14. Durak Istanbul ve Nurten Sevim Eylulden Lezzetler sitesinde , HODANLI lezzetler hazirlamis saolsun, sitesine girdigimde cok farkli ve degisik tariflerle karsilasacagimi biliyordum , ve ilk defa HODAN resmi ile karsilastim. Farkli bir ot oldugu kesin, hangi yoremize ait oldugunu bilemedigim icin hemen tariflere geciyorum.

hodanli-tarif.jpgSUTLU HODAN, YUMURTALI HODAN, HODAN GRATEN  bu tarifleri bizlerle paylastigi icin tesekkurler… tlksnmntrli.jpg15. Istanbuldan sonra akdenizin o temiz kokusunu icimize cekmege ve lezetli ilkbahar otlarinin tadina bakmak icin Mutfakda Zen‘in bizlere hazirladigi Tilkişen’i yani yabani kuşkonmaz icin Antalya’ya geciyoruz. Bu arada Tijen hanim cokda guzel bir mekale hazirlamis bizler icin .. Cok tesekkurler Tijen hanim…kazayagi-otu.jpg

16. Antalyanin o temiz havasini icimize cekip guzel lezzet’den sonra yolumuzu istanbula dondurup Sofra  Ozlem’in bizler icin hazirladigi ve cok degisik bir kofte ile karsilasiyoruz. KAZAYAGI OTU KOFTESI  ile lezetine doyulmaz bir tarifi bizlere sunuyor Ozlem. Ayrica sitesinde cok ilginc yazilara yer vermis mutlaka takip etmelisiniz Ozlemi!!..Tesekkurler Ozlem..ebegumeci-sarma.jpgisirgan-otu-koftesi.jpg17. Ege bolgesine donuyoruz, evet egenin sicak insanlarinin oldugu ve lezzetli yemeklerin kaynadigi kazanlarinin sehrine, Denizli.. Ekmek Arasi Hayat sitesinde yayinladigi ve birbirinden lezzetli 4 tarifle bizlerle.. ISIRGAN OTU KOFTESI, EBEGUMECI SARMASI, BIBERLI FILIZ TURSUSU,ve TURPOTU SALATASI.. Hayat hanim nekadar beceriklisiniz  masaALLAH.. ( isirganli kofteyi mutlaka deneyecegim) Cok tesekkurler..filiz-tursusu.jpgturpotu-salatasi.jpgVe diger iki tarifin resimleride burada…

cedene_soyafilizi2.jpg18. Denizliden sonra yine sicak bir sehrimiz olan Elazig ve sevgili Damla  cok ilginc bir tarifi bizlere sunuyor. Damlaninda dedigi gibi bir cok mineral besin kaynagi olan Soya Filiz’ini Japonlardan sonra Amerikada’da cok tuketilen bir bitki. Elazigda bu bitkiye rastlayacagimi hic dusunmezdim dogrusu. Evet sevgili Damla Turkiyemizin her yoresinde bulunamayacak bir bitkiyi ve lezzetli Salatasini bizlere sunmus.. SOYA FILIZI SALATASI…( kiz kardesim’ Hale‘nin agiz tadinda bir lezzet olmus mutlaka deneyecekmis..) cok tesekkurler…

radika.jpg19. Elazigdan sonra kardesim Hale’nin 2. tarifini yaziyoruz. Evet kendisi sitesinde dedigi gibi annecigimiz rahmetli butun otlari tanir ve hepsinin hangi sekilde pismesi gerektiginide bilirdi. Bu tarifimizde RADIKA SALATASI ..Rahmetli annecigimizin ruhu sad olsun ve Connecticut’dan sonra yolumuza devam ediyoruz..

isirgankavurma.jpgisirgan.jpg20. Veee ikinci 10 duragimizin sonunda ben yoruldum 🙂  Lama’nin sofrasini gorunce kendime geldim. Hadi bakalim neler yapmis, Isirgan Corbasi, ISIRGAN KAVURMASI, ISIRGANLI BOREK. Masallah ne kadar uyumlu bir osfra, ve hepside ayri ayri lezzetli. Cok tesekkurler Lama..

Editor Notlari: Evet sizlere soylemeliyim yorucu bir yoculuktu fakat cok zevk aldim gercekden hamarat bayanlarimiz sofralarina guzellikden ziyade arastirmalar ve egitici bilgilerle doldurmuslar. Tebrikler..

2 Responses to “Yurdumuzun Yenilebilir Otlari 2’ci 10 Durak..”


  1. 1 seval March 19, 2007 at 1174295185UTCC - 4 092007000000Mon, 19 Mar 2007 09:06:25 +000025

    asya´cim her sey cok güzel ellerine saglik tüm yemekler degisik otlar cok sey ögrendigim kesin canim,tekar basarilar diliyorum sana güzel bir hafta gecirmeni diliyorum

    sevgiyle kal…


Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

Sitemde

  • 3,157,877 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

March 2007
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

