Yurdumuzun Yenilebilir Otlari 4’cu 10 Durak

baharcicegi_yaglama.jpg41. Duragimiz Almanya ve Bahar Cicegi isimli sitesinde bizler icin hazirladigi Ispanakli Borek sunuyor.  Bizim icin yaptigi farkli bir tarifi varmis fakat ufak bir kaza sebebinde kaybetmis, bence Ispanakli Borek cok daha guzel global Ot tarifleri arasina giriyor.  Tesekkurler Oznur.. 

cipohorta.jpgturpotu.jpg42. Eveeeet hic yabancilik cekmedigim bir site ile karsilastim, nedenmi? benim rahmetli annemde Giritliydi Begum’un hem annesi hem babasi giritliymis ortak bir yanimiz oldu.. Giritlilerin en cok yaptiklari yemek cesitleri Yoresel Ot oldugunu hemen hemen herkes biliyor….. Sweet Kitchen isimli sitesinde bizler icin 2 cesit giritlilerin cok kullandigi ot isimi ve yemegini sunmus. Çipohorta ve haşlanmış turpotu, ellerine saglik…

serinmavi_kuzukulaki.jpgserinmavi_sallataa456.jpg43. Yolumuza devam diyerek…Istanbul yolunu tutuyor ve bizler icin KUZU KULAGI SALATASI ve BAHAR OTLARI SALATASI ile Serin maviye konuk oluyoruz. Gercekden koy peynirli gozlemenin yaninda bu ot salatalari hicde fena olmadi..

diyalogyemekleri_otlar.jpg 44. Sevgili Suheyla bizler icin bu otlari aramis, bulmus ve cok harika BAHAR SALATASI yapmis. Onca yolu kat ederek hem kendisi hem 9 yasindaki yegeni ile bizlere sundugu icin cok tesekkur ediyoruz.  Sitesinde ayrica cok guzel bir tarif gordum MAKLUBE ve hemen onu yapilacaklar listesine kaydediyorum..

peruze_image645.jpgperuze_image634.jpg45. Bursaya geciyoruz ve Emine Peruze bizler icin cok farkli 3 tarif vermis ben ismini ilk defa duyuyorum. Gercekden degisik bir lezzet olsa gerek..  BALIK OTU KAVURMASI ve YUMURTALI BALIK OTU, ÇAM FISTIKLI PAZI DOLMASI, bu tarifler icin ayrica tesekkurler..

lezize-ispanakli-tavuk.jpgebegumeci1.jpgfeslegenli-brokoli.jpg46. Sevgili Irem bizler icin Tulin ablasi ile berber Lezize sitesinde harika sofra hazirlamis bu ay etkinlik icin gercekden 3 degisik ve farkli tarifler var Irem ve Sahra’nin sofralarinda. Ve bunlar : ISPANAKLI TAVUK RULO, ZEYTIN YAGLI EBEGUMECI, Bademli & Feleğenli Brokoli Çorbası bende feslegen aromali tum tarifleri cok severek tuketiyorum. Ellerinize saglik zor bir aramadan sonra feslegenli brokoli tarifiniz mukemmel gorunuyor..

denizborulcesi.jpg47. Ingiltereden Berceste turkiyemizin sahil yorelerine ait bir lezzet ile bizi karsiladi. Cok lezzetli bir bitkimiz olan ve denizlerde yetisen DENIZ BORULCESI ve  denizcilerin tabiri ile “fakir adam kuskonmazi” diyor Berceste.. Tesekkurler..

otlarson.jpgmarmarine.jpg48.  Sevgili Tuba San Diego’dan sitesinde bizler icin cok farkli tarif hazirlamis. Otlu Salatalar ve Marmarine hazirladigi salatalarin goruntu ve sunumu cok harika.  Mutlaka deneyeceklerim listesine ekliyorum..

zeytintanesi_ot_yemegi.jpg49. Zeytin Tanesi  Sevgul bizler icin Istanbuldan , dogadan taze otlar toplamis, radika, turpotu,ebegumeci, labada, kapcik vs. Ve bu otlardan bizler icin harika bir KAVURMA yapmis. Bu enerji depolu yemekden sonra yolumuza devam ediyoruz.

cokulce.jpg50. Sevgili Elvan , Peynir gemisi sitesinden . Kendisi baya iddiali olarak bizimde otlarimiz var diyor 🙂 Sadece Izmir yoresine ait olmadigini belirtmis, ve bu yorumundan ve hazirladigi tarifindensonra Elvan’i tebrik ediyorum. Karadeniz’in yoresel otlarindan bizler icin çökülce isimli bir ot kizartmasi hazirlamis. Ellerinize saglik …

Editor Notlari: Evetttt bir 10 derlemeninde sonuna geldik. Biraz yavas ilerliyor olmamin sebebi suana kadar 50 kisinin tariflerini hem yayinliyorum hem sitelerinde yazdiklari guzel mekaleleri okumamdan dolayi.. Biraz sabirli olursaniz hepimizin de tariflerini yayinlayacagim. Sevgiler..

2 Responses to “Yurdumuzun Yenilebilir Otlari 4’cu 10 Durak”


  1. 1 peruze March 19, 2007 at 1174321029UTCC - 4 042007000000Mon, 19 Mar 2007 16:17:09 +000009

    teşekkürler benim mutfağım,inanki gece çok uğraştım bu tarifler için blogcu siliniyordu,ama yerken çok güzeldi çünkü balık otunun tarifini pazarcıdan aldım eve gelince pişirmekten vaz geçtim,çünkü çok çamurluydu,ama pişirip eşimde beğenince aynen patlıcan tadı vardı,çok hoşumuza gitti faydalı olduğunuda pazarcıdan öğrenmiştim,nettende baktım ve yazdım,pazı zaten çok sevdiğimdir,birde değişiklik olsun diye çam fıstık koyunca çok daha güzel oldu,saol sevgimle kal canım………PERUZE

  2. 2 zerrin - misss March 19, 2007 at 1174323740UTCC - 4 052007000000Mon, 19 Mar 2007 17:02:20 +000020

    Merhaba,

    Asya kolay gelsin…

    Küçük bir ricam olacaktı. Benim tariflerimin bulunduğu link yanlış verilmiş. İlgilenme fırsatın olursa çok memnun olurum…

    Şimdiden teşekkürler..


Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

sicak corba

nohut corbasi

DSC05239

pasta2

kizartma

More Photos

Sitemde

  • 3,157,261 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

  • None
March 2007
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

