Portakalli kek

 

Bu keki gecen gun komsumun evinde yaptim canimiz kek isteyince komsuma  dedim ne yapiyorsun valla hic kahve icicem hadigel deyince topladim tasi tabagi kek malzemelerimi  herseyi onun  evine gittim elimde kolumda gorunce herseyi bunlar ne hayrolo dedi.

“” ee kahvenin yaninda tatli olmadan olmaz deyince ” ok ama ben anlamam kekten sen yaparsan yeriz dedi ve giristim mutfaga basladik yapmaya.

Malzemelerimiz..

keki icin

8 yumurta

1.1/2 cup seker

2 cup un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

icinin kremasi

3 yemek kasigi un

2 yemek kasigi portakal rendesi cinde tarafindan rendenin rendelenicek

1 1/2 bardak sut

1/2  bardak seker

portakal rengi yemek boyasi( ARzuya gore)

4 tane portakal ayiklanmis ve kup kup kesilmis

1/2 su bardagi seker

1 bardak portakal suyu

250 grm lik paketlerde crem santi

Yapilisi

once kekini yapmak icin seker ve yumurtayi makinada iyicene cirpin yavas yavas unu kabartma tozunu ve vanilyayi ilave edip arzu ederseniz biraz portakal rendesinden kekin icine de ilave edebilirisiniz 

 keki yaglanmis unlanmis kelepceli kek kalibina koyun pisirin

diyer yanda portakallari  1/2 su bardagi seker ile bir  bardak portakal suyunu iyicene pisirin ve suyunu baska bir yere suzun  portakal peltesini ayri yere alin daha sonra baska bir tencerede un sut  portakal rendelerini ve seker ile  muhallesini yapin biraz ilinmasi icin bekleyin bu arada krem santiyi hazirlayin dolaba koyun kekiniz firindan cikinca 15 dakika sogumasi icin bekleyin ve ayirdiginiz portakal suyunu bir firca ilekeki  ikiye ayirin kekin iki yuzunede esit sekilde surun kekiniz portakal suyunu iyicene icine ceksin iyicene islansin

 ve ilinmakta olan muhallebiden kasik ile alin kekin ortasina portakal suyu ile islattiginiz yerlere dokun ve diyer kekin yarisini alin ustune ortun krem santi ile her tarafini kaplayin daha sonra  tam ortasina ayirmis oldugunuz portakal peltesini ustune ilave edin kasik ile duzelttin buz dolabinda 15-20 dakika bekletin dilimleyip servis yapin

 tabi komsum bukadar cok teferuatli bir kek yapacagimi hic tahmin etmedi eyer sen bunu yapmasaydin hayatt ben bu keki tek basima yapmasini bilemezdim valla iyiki geldin hic olmazsa uzun zamandir yemedigim bir kek yedim dedi afiyet olsun arkadasim

afiyet olsun

3 Responses to “Portakalli kek”


  1. 2 asyayusof February 9, 2011 at 1297229061UTCC - 4 052011000000Wed, 09 Feb 2011 05:24:21 +000021

    🙂 niye sasirdin ? bircok pandispanya larda 8 yumurta kullaniliniyor 🙂 hatta 12 yumurtadan bile yaptigim oldu 🙂
    sen alma istersen..


Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

sicak corba

nohut corbasi

DSC05239

pasta2

kizartma

More Photos

Sitemde

  • 3,157,253 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

August 2006
M T W T F S S
« Jun   Sep »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

