Mohlul

 

 Benim mohlul un  resmi malsef silinmis bende okurlarimin neden bahsettigini anlamalari icin internetten bir iki resim cekip koydum resimler bana ait deyildir ama gorunusu aynen boyle oluyor

mohlul aslinda araplardan gelme bir kurabiye esimde cocuklarda cok severler daima disardan aliriz ama lubnanli arkadaslarim evde ve bayramlarda ozelikle kadinlar toplanirlar cok yaparlar gecenlerde iman diye bir arkadasim yapmisti onda yedim sicak sicak cok guzeldi

esiminde kiz kardesi kulayca diye bir kurabiye turu cok yapardi hatta kanadaya ziyarete geldiginde esim illa bana ogren diye tutturmustu bende yaptim bir kac kere ve mohlul da kulayca gibi fakat kulayce elde sekil veriliyordu mohlulda ozel kalibi vardir birde kulayceye baharat cok konuyor hamuruna mohlulde oyle deyil bende biraz deyistirdim tarifi ve kalibida var dedim hadi mohlul yapayim kalibini cok eskiden bir arap dukkaninda satin almistim iki deyisik sekil almistim ne olur ne olmaz diye isimede cok yaradi dogrusu bunu cogunlukta hurmali ve cevizli yaparlar arap arkadaslarim bende nasil olsa hurmali bu ay yemek etkenliklerinde hurmali tarifler gelicek diye ve ramazanda evde bol bol hurma var diye hurmali yapayim dedim

Hurmali MOHLUL

MALZEMELERIM

2 yumurta

1 su bardagi pudra sekeri

1 cay bardagi yogurt

1 kasik kabartma tozu

1 paket vanilla

1 cay bardagi irmik

1 cay bardagi tere yagi

1cay kasigi tarcin

1cay kasigi mahlep

3 tane karanfil

aldigi kadar un

ici icin hurma

yapilisi..

once yumurta, yagurtu, yagi, kabartma tozunu, vanilyayi,irmigi, bir derince kaba koydum tarcini, mahlebi ,pudra sekerini ilave ettim ve karanfileri havanda dovdum onuda ilave ettim daha sonra kulak yumasikliginda aldigi kadar un ile bir hamur yaptim diyer tarafta hurmalarin cekirdeklerini cikartim cok az sicak suda yumusattim ve catal ile biraz ezdim bu karisimdan ceviz buyuklugunde hamurumdan alip icine koydum ve tahta kalibimda sekil vererek kurabiyeler yapip yaglanmis tepsiye dizdim firinimda pisirdim

0 Responses to “Mohlul”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

Sitemde

  • 3,158,534 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

  • None
October 2005
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

