iftar yemegimiz

Tepsi guveci

 Tepsi guveci aslinda tepside olmaz ama bendeguvec olmayinca mecburen olurramazan geldi bundan boyle ramazanda yaptigim tum yemeklerimi iftar sofrasinda toplayacagim sizlere afiyet olsun ve hayirli ramazanlar dilerim. ilk birinci gunumuzdeki yemegimiz .. tepsi guveci dye adlandirdigim patlican yemegi ve sehriyeli pilavim mercimek corbasi ve salatamiz..

hepsini bir yere koymaya calisacagim  bu sekilde ayri ayri yapilmas olmaz yani bir gunun menusunu bir  bloka yerlestirmis olucam..

malzemelerim..

2 tane  topan  patlican

150 grm  kadar kiyma

1 bas kuru sogan

3 tane buyukce domates

2 tane  biber(KIRMIZIDA OLUR)

1 havuc

2 kasik salca

1 kasik biber salcasi

2 dis sarmisak

arzuya gire tuz, kara biber.

Yapilisi…

 once kiymayi sogan ile kavuruyorum icine tuzunu kara biberini ilave ediyorum daha sonra sarmisaklari kucuk kucuk dogruyorum  kiymam kavrulduktan sonra domatesleri kup kup dogruyorum ve biberlerimide icine atiyorum biraz su ile sulandirdigim salcami icine koyup bir tasim kaynatiyorum ki kiyma kokusu ciksin..

 diyer tarafta kup kup dogradigim patlicanlarimi az yagda kizgin ateste bir ker kizartiyorum ve kegat pecetenin ustune cikartiyorum diyer tarafta eyer kiymam cok yag biraktiysa bunuda suzuyorum be tepsiye patlicanlar altta kiymayi  ustte oluak sekilde koyuyorum icine bir biber daha dogruyorum ve havucumu dogruyorum firina koyup pisiriyorum

iste aslinda bu guvecte olsa daha lzzetli olur ama neyaziki kanada dabunu bulamdim henuz..

Sehriyeli pilav

pilavimi vita yagi ile yaptim esim pilavcidir  onun icin hergun soframizdan pilav eksik olmaz

Malzemelerim

2 bardak beyaz pirinc

3 bardak su

2 kasik vita yagi

2 yemek kasigi sehriye

arzuya gore tuz

Yapilisi..

once yagda sehriyemi kavurdum yikadigim pirinclerimide icine atip iyicene kavurdum ve suyunu koyup tenceremin kapagini kapayip bir kere bekledim kaynasin sonra atesin altini iyicene kistim kapagini acmadan pirincimi pisirdim..

afiyet olsunn

Mercimek corbasi

mercimek corbasida ramazanda genelde yaptigimiz corbalardan birisidir bunuda babamiz cok sevdigi icin yapiyorum ama cocuklarda bayiliyor dogrusu..

Malzemelerim..

1 su bardagi mercimek

1 kasik vita yagi

1 bas sogan

1 havuc

1 patates

1 bardak tavuk suyu varsa

Yapilisi..

 once mercimeklerimi yikiyorum tencerey tavuk suyunu,mercimegi, havucu, patatesi, sogani dogruyorum ve birazcik tuz ilave edip bir bardakta su ilave edip  kaynatiyorum daha sonra bu kaynayan mercimegi alip iyicene pistikten sonra tabi mixerime koyup mixserde geciriyorum bir  kasik vita gini ilave edip bakiyorum eyer corbam koyu ise bir bardak daha su ileve edip bir iki kere daha kaynatiyorum ve yicegimiz zaman ustunekizgin biber salcasini kizdirip gezdiriyorum

afiyet olsun

Marul salatasi…

malzemelerim..

 1/2 demet marul

1 havuc

1/2 kirmizi biber

1/2 domates

1/2 salatalik

3 tane kirmizi turp

1 tane kereviz dali

1 yemek kasigi zeytin yagi

2 yemek kasigi uzum sirkesi

1 dis sarmisak ve arzuya gore tuz

Yapilisi..

 tum sebzelerimi yikadiktan sonra kucuk kucuk tabagimima  dogruyorum daha sonrazeytin yagina sirkeyi  koyuyorum tuzunu ilave ediyorum sarmisaklarida dovuyorum sos yapip salatanin ustune dokuyorum 

 afiyet olsuna

0 Responses to “iftar yemegimiz”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Benim mutfagim da 2005-2010 içinde yayınlanan bütün fotoğrafların, grafiklerin ve yazıların hakları saklıdır. Tamamen, kısmen veya değiştirilerek dahi olsa, izinsiz ve kaynak gösterilmeden, hiçbir yazılı ve dijital medyada yayınlanamaz, çoğaltılamaz ve dağıtılamaz. irtibatlariniz icin asya1969@hotmail.com
ilove-your-blog

Benim mutfagim

Sitemde

  • 3,158,082 Hits

Neler var

Archives

sitemde kackisi var?

Top Clicks

  • None
October 2005
M T W T F S S
« Sep   Nov »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

PETITCHEF

Yemek tarifleri

